Vardinis el. paštas ir internetinis adresas
Supervardas.lt
@ TIKRINAM

El. paštas

Bendravimo elektroniniu paštu ypatumai

Ne tik pašto karveliai, tačiau ir įprastų laiškų pergabenimo kurjeriai, jau kuris laikas yra nebemadoje. Kodėl? Nes egzistuoja kur kas paprastesnis būdas greitai, kokybiškai ir labai paprastai nusiųsti reikiamą informaciją. Manoma, jog vėliau tai bus galima daryti mintimis, o kol technologijos dar neperžengė psichologijos ribų, efektyviausias komunikacijos būdas − elektroninis paštas. Juk kaip sakė Steve McConnell: „Tinkamas elektroninis paštas yra savo paties dokumentacija“. Jis gali pasakyti apie vartotoją daugiau, nei pastarasis gali įsivaizduoti. Pirmasis klausimas: „Kodėl asmuo apskritai naudoja el.paštą“? Ogi todėl, kad esant plačioms galimybėms, kurios padeda lengviau bendrauti, būtų keista nepasinaudoti teikiama nauda.

El.pašto adresas – vizitinė kortelė

Vidutinis Lietuvos gyventojas per parą trečdalį laiko sėdi prie kompiuterio. Iš jo, pusę laiko jis susirašinėja ir keičiasi informacija naudodamasis elektroniniu paštu. Kasdien didžiulis informacijos srautas juda tinklais, kurie padeda komunikuoti su asmenimis iš viso pasaulio. Tiesa, kad ir kaip daug laiko asmenys praleidžia prie el.pašto, visgi, ne visi yra puikiai įvaldę visus šios paslaugos teikiamus procesus. El.paštas suteikia tiek siuntimo, tiek laiškų ir dokumentų gavimo, galimybę. Prieš siunčiant laišką privalu pagalvoti apie asmenį, kuris jį gaus. Pirmiausia svarbu pasirinkti tinkamo elektroninio pašto adresą. Tokie vardai, kaip katyyyte@one.lt nesukuria atsakingo žmogaus įvaizdžio. Būtent todėl šiuo metu taip plinta vardiniai paštai. Jie ne tik leidžia greitai sužinoti pagrindinę informaciją apie siuntėją, tačiau tuo pačiu ir susidaryti solidaus bei rimto žmogaus įspūdį.

Turinys, kuris gali „sugadinti“ bendravimą

Kaip ir įprasti laiškai, taip ir elektroniniai, turi tam tikras etiketo taisykles, kuriomis būtina naudotis, siekiant, kad pašnekovas jus puikiai suprastu ir jaustųsi gerbiamas. Po tinkamo elektroninio pašto vardo, antras aspektas pagal svarbumą − laiško tema. Ji privalo būti informatyvi, tačiau kuo trumpesnė. Rekomenduojami keli žodžiai, kurie talpina kuo daugiau informacijos. Tyrimai parodė, kad asmenys labai dažnai neatidaro ir paprasčiausiai neperskaito tų laiškų, kurių tema jiems pasirodė tarsi „šiukšlė“, pavyzdžiui: „Labukas“ir panašiai. Daugelis mano, jog tai reklamos siuntimas. Vėlgi, siekiant to išvengti − siūlome pasinaudoti vardinio pašto galimybe, kadangi ji automatiškai blokuoja „spamą“ ir paprasčiausiai niekinė informacija jūsų net nepasieks. Laiško tekstas, tiksliau turinys, turi būti parašytas taisyklinga lietuvių kalba. Klaidos dažnai parodo jūsų didelį skubėjimą ir tuo pačiu neatsakingumą. Elektroninis paštas nėra skirtas greitam susirašinėjimui lyg socialiniuose tinklalapiuose, tad prieš spausdamas mygtuką „siųsti“, būtinai kelis kartus perskaitykite ką esate parašęs. Ar jūs suteikėte visą reikalingą informaciją gavėjui? Papildomų klausimų kilimas dažnai iššvaisto nemažai brangaus laiko, o juk el.pašto pagrindinė funkcija ir yra jį taupyti.

Elektroninis paštas reikalauja tam tikro etiketo, kadangi laiško gavėjas nemato jūsų, negirdi intonacijos ir negali analizuoti gestų. Todėl ypač svarbu kuo oficialiau, tačiau tuo pačiu ir mandagiau, pateikti informaciją, kuri padėtų laiško gavėjui apie jus susidaryti teigiamą nuomonę. Žinoma, egzistuoja tiek oficialus, tiek paprastas, buitinis bendravimas. Tačiau elektroninis paštas daugiau skirtas būtent komunikacijai tarp vadovų ir pavaldinių ar panašiai, tad etiketo žinojimas ir kuo oficialesnio elektroninio pašto turėjimas, padės susikurti rimto žmogaus įvaizdį.